Питання і відповіді
Яка церква найправильніша?
Серед великої кількості різноманітних церков, конфесій, християнських та псевдохристиянських течій, які існують в наш час, можна легко виділити два основних принципово різних напрямки християнства. Всі існуючі церкви можна поділити на номінальні (греко, римо католики, православні) та протестантські (лютеранські, англіканські, методиські, баптиські, адвентиські, п'ятдесятницькі, повноєвангельські, харизматичні та ін. церкви).
Багато віруючих, як серед "номіналів", так і серед "протестантів", надмірно ревнуючи за свою (або дідівську чи батьківську) віру чи церкву, пропагують її серед населення як найбільш правдиву.
Помилковим є твердження, що одна церква правильна, а інша неправильна. Але ми можемо визначити більше чи менше,та чи інша церква помиляється, або зайшла в заблудження, досліджуючи її віровчення. Еталоном цього визначення є Слово Боже, - Біблія, -
"... І ми маємо слово пророче певніше. І ви добре робите, що на нього вважаєте, як на світильника, що світить у темному місці..." (2Пет. 1.19)
Крім того, ми повинні пам'ятати, що, досліджуючи догматику тієї чи іншої церкви чи організації, не повинні осуджувати. Ми маємо право осуджувати ті чи інші сторони віровчення, але церкву, віруючих, священнослужителів, - ніколи, бо в Біблії говориться:
"... без виправдання, ти, кожний чоловіче, що судиш, бо в чому осуджуєш іншого, сам себе осуджуєш..." (Рим. 2.1).
"Ти хто такий, що судиш чужого раба? Він для пана свого стоїть або падає; але він устоїть, бо має Бог силу поставити його" (Рим. 14.4).
Існують та мають стабільне протягомстоліть тлумачення принципові догми і поняття, згідно яких можна визначити, чи вчення церкви є принципово правильним, чи воно є заблудженням в принципових речах. До цих принципових догм і понять відносять такі як:
- праведність (оправдання) по вірі (наприклад: Ів.3.16-18, 36; 5.24; 6.47; 11.26; 12.44-47; Дії 10.43; 13.38, 39; 16.30, 31 та ін.);
- Богонатхненність і абсолютний, порівняно з іншими джерелами віровчення, авторитет Біблії (2Пет. 1.19; 1Тим. 4.9; 2Тим. 3.16; Євр. 4.12, 13; Тит. 3.8 та ін.);
- заступництво (посередництво, ходатайство (рос.)) Ісуса Христа (Ів. 14.6, 13, 14; 15.16; 16.23; Євр. 7.23-25; 10.19; 12.24 та ін.);
- вчення про благодать і закон (Рим. 3.21-31; 6.1-23; Гал. 3.1-14; 4.21-25; 5.1-6);
- триєдинство Бога (1 Ів.5.7; Мт. 28.19; Ів.10.30);
- триєдинство людини (1 Сол. 5.23);
- хрищення по вірі (Мр. 16.16; Мт. 3.13-15; Дії 2.38-41; 8.36-38; 9.18; 10.47, 48; 16.30-33 та ін.).
Всі решта понять і догм не впливають значною мірою на основне призначення церкви - спасати грішників - і, отже, не є від того чи іншого тлумачення Біблії та інших джерел, а лише атрибутикою тієї чи іншої конфесії (наприклад, чоловікам-менонітам забороняється голити бороди; в деяких протестантських церквах жінки не покриваються та мають право проповідувати; священний одяг римокатолицьких і православних священиків дуже відрізняється і т.д.).
Отже, якщо церква, яку ви відвідуєте, вчить, що спасіння неможливе, або воно здійснюється через добрі вчинки, виконання 10 заповідей і т.п., а не по вірі в Ісуса Христа, що крім Біблії є ще рівнозначні їй Богонатхнені книги, що за нас ходатайствують перед Богом апостоли, або мученики, чи Марія є посередником між людьми і Ісусом Христом, що Дух Святий не Бог, що людина складається з духа і тіла, що якщо ми не охрестимо немовлят, то вони не спасуться, або будуть позбавлені Божої ласки, - то це говорить про те, що у віровченні цієї церкви чи організації багато заблуджень, і, можливо, треба замислитись, чи варто бути членом, прихожанином або слухачем такої організації.